New Frontier

 

vanavond at andy mc culloch hier,
pangasiusfilet, notenrijst, aubergine
courgette, kidney beans, champignons, linzen,
groene kerrie, rode wijn
daarna naar zijn atelier
het licht ging aarzelend aan
en daarmee dit schilderij,
de figuur links een onbekende
die andy gefotografeerd had in de stad
mijn alter ego, mon double
door een giftige Styx-rivier
gescheiden van de onderwereld
als inwijdelingen
tegenover het mysterie
waaraan kennis moet worden ontfutseld
verontrustend kraakt het welkomstlied der bomen
het risico van de dood
kwam iemand ooit terug uit dat bos
met die boomtoppen als puntskappen
van initiërende mysteriepriesters?
infrarood licht onthult hun furie
Inquisitie? Ku Klux Klan?
vervaarlijk zwaaiend als een vonnis
waartegen geen beroep mogelijk is
maar wij van het recherche team
zijn niet weerloos
wij hebben onze jassen
‘parting the ways’ fluisterde andy zijn voorlopige titel
of ik een betere wist
ja want ik ga niet zonder mijn compagnon
mijn genius
en hij niet zonder mij:
new frontier
that’s it reageerde andy

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

